یک پروژه کوچک از مدیر تیم نظارت فنی ولکس واگن، فردیناند پیچ، مدل لوکس فاتون بود که در سال 2003 معرفی شد و به طور استثنایی نظرها را به خود جلب کرد.
مجله بیزینس 2 گزارش می دهد: « این محصول می تواند متقاعد کننده ترین خودروی لوکسی باشد که در حال حاضر فروخته می شود و ارزشی بالا در بین خودروهای لوکس دارد. بی شک خودرویی فوق العاده است »
فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که می خواهد مدل فاتون خود را از بازار جمع کند. البته هیچ جای تعجب نیست. از نوامبر 2003 که این محصول معرفی شد، تنها 3354 عدد از این خودرو در ایالات متحده به فروش رسیده است.
چرا باید ولکس واگن که برای خودروهای کوچک و نه چندان گران خود شناخته شده، بخواهد سدانی شبیه فاتون تولید کند که قیمت مدل V-8 آن از 68655 دلار شروع می شود و تا 100255 دلار برای مدل 12 سیلندری آن می رسد؟!
این موضوع نشان دهنده ی یک واقعیت است، با وجود برندهای پایین دست بازار از ژاپن و کره ( مانند تویوتا، هوندا، نیسان، مزدا، هیوندای، کیا و غیره ) دست اندرکاران ولکس واگن تشخیص دادند که باید اقدامی کنند تا به بازارهای سطح بالاتر راه یابند.
بنابراین مدل فاتون طراحی شد، خودرویی که نه تنها می توانست ادعای سطح بالا بودن داشته باشد، بلکه موفقیتش می توانست بر سایر محصولات این شرکت تاثیر بگذارد.
می توانیم تصور کنیم که در اتاق فرمان شرکت ولکس واگن چه اتفاقی افتاد. مردان مسنی که همگی ده ها سال تجربه مفید در صنعت خودروسازی دارند، دور یک میز نشستند و تصمیم گرفتندمحصول جدیدی را با قیمتی شش رقمی ایجاد کنند.
مجله فوربس از مدل فاتون به عنوان خودرویی فوق العاده نام برده است و مجله یو اس تودی گزارش جالبی برای آن نوشته: سبک ماشین زیباست، طراحی داخلی آن استاندارد خاصی از سلیقه و کلاس اجتماعی ایجاد کرده است. راحتی اش خارق العاده است. عاشق رانندگی با آن می شوید.
مجله بیزینش 2 این طور نتیجه گیری می کند که « حالا شرکت نمی تواند آن ها را بفروشد. باید تنها دو اشتباه کوچک را مقصر دانست: علامت ولکس واگن در جلوی ماشین و یک هم در پشت آن »
این همان ادراک مشتری است.
کتاب نبرد در اتاق فرمان
ال ریس - لورا ریس
انتشارات سیته
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.