رهبری تغییر

رهبری تغییر

 

چرا تلاش ها برای تغییر شکست می خورند؟

برخی اقدامات و طرح های ایجاد تغییرات عمده، خواه به قصد افزایش کیفیت و بهبود فرهنگ سازمانی اجرا شوند، یا خواه برای معکوس کردن روند ناکامی های شرکت، فقط نتایجی بینابین و نه چندان اساسی کسب می کنند و بسیاری نیز اصلا به خروجی خوبی منتهی نمی شوند.

 

اما چرا؟ کاتر معتقد است بسیاری از مدیران نمی دانند که دگرگونی و تغییر یک فرآیند است نه یک رویداد، آنان نمی دانند باید مراحل مختلفی برای دستیابی به این هدف، یکی پس از دیگری و به دقت اجرا شوند و ممکن است این فرایند به چند سال زمان نیاز داشته باشد. این مدیران که برای شتاب دهی به فرایند تغییر همواره تحت فشارند، ناچار یا خودخواسته از برخی مراحل الزامی تغییر، چشم پوشی می کنند اما نمی دانند که میان بر ها همیشه هم به مقصد نمی رسند.

مشکل دیگر این است که حتی توانمند ترین مدیران نیز خطاها و اشتباه هایی نابخشودنی ( مانند اعلام زود هنگام پیروزی و دستیابی به هدف ) را  مرتکب می شوند. پیامد؟ از دست دادن شتاب حرکت، از دست دادن دستاوردهایی که با زحمت و تلاش فراوان به دست آمده بودند و نابودی کل تلاش های تغییر و دگرگون سازی.

با شناخت مراحل تغییر و خطرات و موانع هر یک از این مراحل، می توانید شانستان را برای اجرای دگرگون سازی موفقیت آمیز به حداکثر برسانید. نتیجه؟

نتیجه تغییر و دگرگون سازی این است که کسب و کارتان منعطف تر از قبل می شود و به خوبی با تغییرات شدید بازار، رقبا و فناوری های جدید سازگار می شود و از آن به نفع خود بهره می برد و همه رقبا را پشت سر خواهد گذاشت.

 

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی